Dopis Zdeňka
Něco nového přichází a je dobré vědět proč.
Před 9 lety jsme začali s misí Projektově, a to zajistit úspěšné projekty a splněné úkoly ve firmách. Inspirovali jsme se standardy projektového řízení, kterých se stále držíme. Máme za cíl jednoduchým ztvárněním převést projektovou teorii do praxe. Tak vzniklo Projektově prakticky ruku v ruce s jednoduchým úkolováním a myšlenkovými mapami úkolů v projektu.
Během posledních let jsme přivítali náročnější zákazníky, kterým jsme chtěli co nejvíce vyhovět. A tak jsme se vydali do hlubin projektového řízení a rozpracovali šablony projektů, přidali vlastní pole k úkolům i projektům a vylepšili reporty strávených časů. Neměli jsme dost a vše dál do detailů vylepšovali. Například jsme propojili plánované rozpočty projektů s odhadovanými časy jejich úkolů, plánované náklady zobrazili v čase nebo jsme zcela přepracovali Ganttův diagram, který s námi byl od začátku.
Projektově je v současnosti, zjednodušeně řečeno, švýcarským nožíkem pro řízení projektů. Občas se však samotné otevírání pomyslného nožíku stalo problematickým, možná jste to sami zažili. To nás donutilo se zamyslet nad zásadnějšími otázkami, než jak vyladit už tak pokročilou funkci k dokonalosti, a přitom jen pro hrstku uživatelů.
Zpátky k základům
Počet základních dotazů se nám na podpoře kupí, zvyšuje se i rychlost, kterou přibývají a k tomu všemu se mnoho z nich opakuje. Vytvořili jsme skvělý “nožík”, kterým odřídíte vše, co si dokážete představit, ale zapomněli jsme na přívětivost a jednoduchost, se kterou jsme do toho na začátku šli. Mnoho lidí má problém se samotným otevíráním nožíku.
- Kdy mám použít projekt, pod-projekt a kdy úkol?
- Kde najdu report úkolů?
- Jak se v tom vyznat a zařídit, aby se v tom vyznali i kolegové?
Uvědomujeme si, že je třeba vrátit se k základům a pořádně je zrevidovat. Máme promakané funkce, které se často dále dělí a v různých zákoutích aplikace skrytě rozšiřují funkčnost, což je problém. Neustálým vylepšováním jednotlivých funkcí jsme znepřehlednili obecné fungování.
Chceme umožnit vést dobře projekty co nejširší skupině manažerů a majitelů firem. Je na čase odhlédnout od prohlubování jedné či dvou funkcí do “aleluja” a zaměřit se na celkový zážitek uživatele.
Plynulé, rychlé a věřím, že i radostné pohybování mezi úkoly a vedení k jejich plnění, to je základ Projektově 2.0. Všechny pokročilé funkce zůstávají, nyní jsme věnovali pozornost celku a výkonu - výkonu lidí, kteří naši aplikaci dennodenně používají a my máme velký zájem o to, aby každý den rostli a zlepšovali se.
I proto Projektově 2.0 stojí na třech pilířích:
- Produkt (aplikace)
- Kondice (průběh projektů)
- Zdokonalování (zlepšování a pomoc uživatelům, zajištění vzdělávání a rozvoje)
Produkt
S rostoucím množstvím zákazníků, statistických dat a rozhovorů víme, kde v aplikaci leží největší příležitosti k vylepšení. Po pečlivé analýze, zahrnující mnoho rozhovorů a zpětné vazby přímo od Vás - uživatelů, jsme dospěli k závěru, že je třeba vylepšit zásadním způsobem hned několik oblastí:
- UX - uživatelská přívětivost a rychlost pohybu v aplikaci:
- Design - aby Vás to bavilo a my se řadili mezi špičky v oboru
- Technologie - vylepšit technologie, na kterých aplikace stojí
Změna z Projektově na Projektově 2.0
Jen analýzou, návrhem a testováním základního rozvržení aplikace, výpisu projektů, úkolů a detailu úkolu jsme společně s designéry strávili stovky hodin práce. Projektově 2.0 jsme vzali od podlahy a to nám dovolilo elegantně vyřešit nejen bolístky uživatelské, ale i technické. Celá oblast IT se totiž vyvíjí velmi rychle, a i když je aplikace velmi slušně naprogramovaná, jsou nové přístupy a technologie, které už jen samotným použitím přináší například ještě rychlejší načítání dat a jejich automatickou aktualizaci. Nemluvě o neustálé potřebě vylepšovat bezpečnost.
Změny bolí, ale nemáte se čeho bátNeměníme filozofii, odstraňujeme zbytečné “králičí nory” a přidáváme funkce, které Vám ulehčí každodenní fungování v Projektově. Aplikace je pořád založená na projektech a jednoduchém úkolování.
- Nejvíce jsme přepracovali Projekty a Úkoly.
- Nejméně změn se naopak událo v už tak vyladěných stránkách. jakými jsou myšlenkové mapy, gantt charty, rozpočty nebo oblíbená Má stránka.
Vše Vám podrobně vysvětlíme a budete-li mít zájem, můžete si u nás objednat školení, kde Vám zodpovíme individuální dotazy a s přechodem pomůžeme. Věřte mi ale, že to nebude třeba. Dali jsme si opravdu záležet a chystáme pro Vás podrobné články kde se o všech změnách důkladně rozepíšeme.
Jak bude probíhat změna z Projektově na Projektově 2.0?
Změna bude pozvolná. Do 4-6 měsíců (během podzimu 2022) se Vám v aplikaci objeví nové tlačítko, kterým budete moct přejít do svého Projektově 2.0. Stávající i nové Projektově poběží současně, a jelikož veškerá data (projekty, úkoly, apod.) obě aplikace sdílí, budete tak moci plynule přecházet mezi aplikacemi.
Na změnu budete mít přesně jeden rok. Po uplynutí této doby bude fungovat už pouze Projektově 2.0. Dáme Vám tak dostatek času, abyste to s námi zvládli. Pro přechod bude stačit rozhodnutí, všechna data atd. Vám samozřejmě přeneseme automaticky, o nic se tak nebudete muset starat.
Znovu se opakuji, až dostanete šanci si vyzkoušet Projektově 2.0,
budete chtít přejít ihned.
Navíc, všichni z Vás, kteří změnu provedou během prvních tří měsíců, budou mít možnost vyhrát super kolo.
Proč kolo?
Brand
Stejně jako v životě je potřeba pravidelně cvičit, aby se člověk cítil dobře, tak i v projektovém řízení jsou činnosti, kterým je potřeba se věnovat a zdokonalovat. Projektově 2.0 Vám bude pomáhat k tomu, abyste měli projekty v dobré kondici.
Projektové řízení neprobíhá ve vakuu, ani pouze v aplikaci. S Projektově 2.0 propojujeme dobrou praxi řízení projektů a úkolů přímo s aplikací. Tak, abyste na první pohled viděli, zda je projekt v pořádku, nebo zda se rýsuje možný problém, jaký a rovnou i s radou, jak jej řešit.
Projektové řízení neprobíhá ve vakuu, ani pouze v aplikaci. S Projektově 2.0 propojujeme dobrou praxi řízení projektů a úkolů přímo s aplikací. Tak, abyste na první pohled viděli, zda je projekt v pořádku, nebo zda se rýsuje možný problém, jaký a rovnou i s radou, jak jej řešit.
Zároveň se nejedná o hodnocení, to by se mohlo snadno zvrhnout, ale v pravý čas na pravém místě zobrazené rady a doporučení. Stejně, jako když si zaplatíte osobního trenéra, abyste se dostali do dobré kondičky, Vám Projektově 2.0 bude pomáhat s lepšími projekty.
A proto chceme podporovat Váš pohyb nejen uvnitř naší aplikace, ale i ve Vaší firmě, nebo třeba právě na kole, po práci.
Potrénujte už teď
Než se Projektově 2.0 dostane k Vám, ještě chvíli to potrvá. Náš tým intenzivně pracuje na tom, aby se tak stalo na podzim tohoto roku. Do té doby pro Vás chystáme články, kde se budeme konkrétním změnám věnovat tak, abyste se měli na co těšit a na změny byli připravení. Články Vám budeme posílat i do e-mailu, pokud Projektově používáte. Pokud ne, níže se můžete zapsat k jejich odběru.
První článek o vylepšení pohybu v rámci aplikace jsem sepsal zde.Taky se můžete stát těmi nejlepšími z nejlepších tím a rovnou se zapsat na tzv. “čekačku” a dostanete přístup do Projektově 2.0 jako jedni z prvních.
Získejte přístup jako jedni z prvních
Nyní je potřeba přístup ručně povolit. Slot konzultace má hodinu, ale v praxi stačí 10 minut. Ukážeme Vám jak se přepnout a osobně Vás provedeme hlavními novinkami.
Prozkoumejte další změny a novinky
Strukturální složky
Karty a připínání
Hlavní menu
Vyhledávání
Pracovní prostor
Výpis úkolů
Filtr úkolů
Hromadná úprava
Štítky
Barevné rozlišení
Vlastnosti úkolu
Přílohy
Komentáře
Formátování
Předpřipravené reporty
Připnuté
Vlastní
Sdílené
Fulltext
Štítky
Parametrické
Klávesové zkratky
Webináře
Konzultace
Obsahové seriály
Rozhovory
Šablona porady
Propojení s projekty a úkoly
Štítky
Historie