Zdeněk Solnický
Máte dotazy nebo obavy z nových změn? Rádi vám poradíme.
Domluvit konzultaci

Kanban

Co je to kanban?

Samotný Kanban je vlastně metoda a metodologie manažerského přístupu která se používá k řízení pracovních toků a procesů projektu. Kanban je nástroj vizualizace na efektivní řízení a sledování průběhu práce.

Představte si Kanban jako vizuální tabuli kde na začátku týdne vysypeme všechny úkoly, nápady na úkoly, nebo li třeba zákazky. Tabulka je rozdělena na 4 části, kde na začátku máme všechny úkoly které jsme si tam vysypalii a nahodily pro tým. Na poradě potom rozdělujeme jednotlivé úkoly v procesu a to na naplánované, řeší se a splněno.

Kanbanová tabule úkolů v projektu

Proč potřebujete Kanban?

Projektově 2 jsme připravili tak, aby bylo co nejjednodušší na použití. Není třeba vždy jít s kanónem na vrabce. Pro menší projekty, nebo pro utvrzení procesu je šikovné použít Kanbanovou tabuli. První sloupec funguje jako zásobník nových úkolu. Ve vybraném projektu můžete jednoduše přidávat nové úkoly. Poté si na poradě úkoly rozdělíte a přesunete myší do stavu naplánováno, řeší se nebo splněno. Na první pohled takto na Kanbanové tabuli vidíte, v jakém jsou úkoly stavu.

Princip fungování kanbanu

Kanban v aplikaci Projektově Vám ve vybraném projektu zobrazí přehlednou tabulku, která má čtyři sloupce.

alt Aktualizace úkolu v kanbanu' width 820 height 460 lazy false
Úkoly posouváte přetažením myší mezi jednotlivými sloupci a tím je posouváte dále v procesu.

První sloupec obsahuje všechny nové úkoly, nápady na úkoly, nebo podněty, které před poradou do projektu značíte. Následně je na poradě procházíte, doplníte zadání, řešitele a termín a pokud je úkol akceptován, posunete jej do stavu Naplánováno.

Po poradě, se každému řešiteli zobrazují aktuální úkoly k práci. Ty si vybírá ze sloupce naplánováno a jakmile na nich začne pracovat, přesune je do sloupce Řeší se.

Osobní kanbanová tabule

Posledním sloupcem je Splněno - vyřešeno. Ve sloupci splněno jsou hotové úkoly z pohledu řešitele.

Na další poradě pak mimo jiné manažer prochází splněné úkoly a buď vrací nazpět k řešení, nebo přetažením do spodního obdélníku “Uzavřít” potvrzuje splnění a uzavřením skryje.

Přehled díky Kanbanu

Jednoduše za pomocí kanbanu můžete sledovat stavy jednotlivých úkolů. Stačí je uchopit myší a posunout do dalšího sloupce kde budou v novém stavu.

Kanban je skvělým nástrojem na všechny meetingy a porady. Skrze něj si jednoduše zadáte práci v prvním sloupci a dále rozdělujete dle informací do stavů, ve kterých se úkoly nacházejí.

Kanban je skvělý pomocník na rychlé porady a ranní meetingy, díky němu si snadno rozdáte úkoly na celý týden.

Prozkoumejte další změny a novinky

Změny pro pořádek a celkový přehled

Strukturální složky

Karty a připínání

Hlavní menu

Vyhledávání

Revidovaný výpis projektů

Přepracovaný přehled

Kondice projektu

Šablony

Archiv

Emotikony

Ještě rychlejší práce s úkoly

Pracovní prostor

Výpis úkolů

Filtr úkolů

Hromadná úprava

Štítky

Přehlednější karta úkolu

Barevné rozlišení

Vlastnosti úkolu

Přílohy

Komentáře

Formátování

Můj den a dnešní plán

Dnešní úkoly

Kalendář

Připnuté úkoly

Delegované úkoly

Vylepšený Ganttův v diagram

Pokročilé filtry

Exporty

Rychlé ukládání

Kritická cesta

Notifikační centrum

Notifikace

Zmínky @

Notifikační centrum

Emailové upozornění

Kanban

Zobrazení úkolů ve sloupcích

Přehled

Přetahování myší

Poslední aktivita ve zbrusu novém podání

Souhrn nebo detail

V projektu

Report dle řešite

Filtr dle data

Výběr z galerie reportů

Předpřipravené reporty

Připnuté

Vlastní

Sdílené

Nové vyhledávání do detailu

Fulltext

Štítky

Parametrické

Klávesové zkratky

Akademie

Práce s aplikací

Konzultace projektů

Tréninky týmů

Webináře

Mód porad

Šablona porady

Propojení s projekty a úkoly

Štítky

Historie