Změny pro pořádek a celkový přehled
Přivítejte strukturu, o úroveň lepší řazení projektů a úkolů
Výchozí stav
Prvním krokem, kterým musí každá firma v Projektově projít, je příprava struktury. Vytvořit projekt “Zakázky” nebo hlavní projekty pojmenované dle oddělení. Takto vzniká základní struktura, aby bylo jasné, kam budou vkládány projekty a úkoly.
Do těchto hlavních projektů, které se nejčastěji jmenují “Zakázky”, “Výroba” nebo “Interní projekty”, nepatří žádné úkoly. Jsou používány jen jako složky. V aktuální aplikaci máme vše tvořeno projekty, a proto vzniká nedorozumění - jsou “Interní projekty” projektem, nebo ne? Patří zde úkoly? Kdo má tento projekt vidět?
Co a jak jsme přepracovali
Do Projektově 2.0 jsme přidali novou úroveň v podobě strukturálních složek, které slouží pro čistší a přehlednější výpisy. Už nestačí jen vytvořit projekt, podprojekty a úkoly, ale nově je třeba vytvořit i složku a zamyslet se, kam dané projekty patří. To by mělo pomoct vytvářet logické celky, kdy je vše pohromadě jak má být, a ne v jednom velkém výpisu. Podobně jako v počítači, nejprve si vytvoříte strukturu firmy skrze Složky a do nich poté vkládáte Projekty.
Karty jako v internetovém prohlížeči
Tak schválně, víte, jak si zobrazit, kdo na čem tento týden pracoval? V Projektově máme celou řadu reportů, a přitom často sledujeme jen na několik základních. Ve stávající aplikaci pro rychlé oteveření reportu radíme vytvářet záložky v Internetovém prohlížeči. To je ale poměrně neohrabané řešení a jen málo kdo jej zná.
Nově si můžete přes kliknutí pravým tlačítkem otevřít jakýkoliv odkaz do nové Karty. Díky tomu budete mít vybrané reporty, projekty a úkoly dostupné prakticky na jeden klik, když budete chtít.
Hlavní menu je nyní vlevo a kompaktnější
Od prvního návrhu Projektově máme hlavní menu “Má stránka” - “Projekty” - “Úkoly” úplně nahoře. Zaškobrtnutí přišlo s potřebou s menu dále pracovat. Například rozdělení na Mé úkoly a Otevřené úkoly není úplně šťastné. Navíc v “horním menu” vždy bojujeme s prostorem, aby se tam vešlo vše důležité a musíme dělat ústupky, které znamenají hůře dohledatelné některé stránky.
Proto jsme se rozhodli menu přesunout a vyhradit mu celou levou část obrazovky. Menu, které v tzv. bočním panelu je dnes už standardem moderních, digitálních aplikací, ale především je velmi praktické. Do takovéhoto panelu toho totiž dostanete totiž mnohem víc, navíc si na něj uživatel zvykne a nikdy mu nezasahuje do “obsahu”. Boční panel nabízí také možnost jej skrýt a nechat viditelné pouze vizuální zkratky - ikonky. Podporuje tak rychlost a soustředění na to důležité.
Tento boční panel má modré pozadí, stejně tak jako vrchní část aplikace, která je také modrá a slouží k pohybu napříč aplikací. Zatímco “zbytek” aplikace, je světlý. Jasně je tak oddělen hlavní pracovní prostor aplikace oda navigačních prvkůy.
Prozkoumejte další změny a novinky
Strukturální složky
Karty a připínání
Hlavní menu
Vyhledávání
Pracovní prostor
Výpis úkolů
Filtr úkolů
Hromadná úprava
Štítky
Barevné rozlišení
Vlastnosti úkolu
Přílohy
Komentáře
Formátování
Předpřipravené reporty
Připnuté
Vlastní
Sdílené
Fulltext
Štítky
Parametrické
Klávesové zkratky
Webináře
Konzultace
Obsahové seriály
Rozhovory
Šablona porady
Propojení s projekty a úkoly
Štítky
Historie