Kanban v projektu
Samotný Kanban je vlastně metoda a metodologie manažerského přístupu která se používá k řízení pracovních toků a procesů projektu. Kanban je nástroj vizualizace na efektivní řízení a sledování průběhu práce.
Kanban v aplikaci Projektově Vám ve vybraném projektu, případně pod projektu zobrazí přehlednou tabulku která má čtyři sloupce. Pro použití Kanbanu je třeba nejprve vytvořit složku projektů určenou pro projekty a následně v ní založit jednotlivé projekty.
Co je to složka na projekty?
V aplikaci Projektově vytváří strukturu projektů administrátor. Zakládá hlavní projekty, které slouží jako „složky na projekty“, do nichž manažer přidává jednotlivé pod-projekty. Hlavní projekt tedy představuje složku, kterou administrátor vytvoří, a která slouží k organizaci a správě podprojektů.
Struktura projektů
Struktura projektů je přizpůsobena specifickým potřebám jednotlivých firem a oddělení. Příklady možného rozdělení jsou: 00) Úkoly z porad 01) Zakazky, 02) Interní projekty oddělení, 03) Externí projekty, 04) Ekonomický úsek, 05) Marketing, 06) Šablony.
Jak přidat nový projekt?
- Na stránce Můj den v levém menu klikněte na Projekty
- otevřete si tak seznam projektů.
- Na seznamu projektů klikněte na řádek plus Přidat nový projekt
- vyberte zda přidat nový projekt nebo projekt ze šablony,
- zadejte název projektu,
vyberte nadřazený projekt nad-projekt. (Každý projekt je zařazen pod složku projektů kterou vytvořil admin aplikace.)
Potvrďte stisknutím tlačítka Vytvořit a jít do detailu případně Vytvořit a zavřít.
Kanban
Pro snadný přehled o tom, které úkoly jsou nové, které jsou v řešení a které již splněné, doporučujeme využít Kanban.
V aplikaci Projektově si můžete zobrazit přehled všech svých úkolů v přehledné Kanbanové tabuli
a nebo úkoly z vybraného projektu jako Kanban.
Jaké úkoly zobrazuje Kanban?
Můžete si zobrazit dvě varianty úkolů:
Vše zadané a vidět tak všechny úkoly které jsou zadané. Vše zadané zobrazí i sloupec splněných úkolů.
Aktuální zobrazit si pouze úkoly s aktuálním datem k řešení
Rozdělení úkolů v Kanbanu
Kanban rozděluje úkoly do čtyřech přehledných sloupců na:
- Nový
- Naplánováno
- Řeší se
- Splněno
První sloupec „Nový“ zahrnuje všechny nové úkoly a nápady. Tyto úkoly shromažďujete během týdne na jedno místo a následně je na poradě projdete, zpracujete a rozdělíte podle procesů. Ze zásobníku vyberete, které úkoly se stanou prioritou.
Při plánování přesunete úkol do sloupce „Naplánováno“ jednoduše přetažením myší. Tento sloupec zahrnuje úkoly, u kterých je již určena priorita a naplánovaná realizace.
Ve sloupci „Řeší se“ se nacházejí všechny úkoly, na kterých se aktivně pracuje.
Posledním sloupcem je „Splněno“, kam přesouváte hotové úkoly. Tyto úkoly následně manažer uzavírá.
Jak funguje Kanban?
Kanban v aplikaci Projektově Vám ve vybraném projektu, případně pod projektu zobrazí přehlednou tabulku která má čtyři sloupce. Mezi jednotlivými sloupci úkoly posouváte "přetažením" a tak je posunete v procesu.
Uchopte úkol myší a přetáhněte ho do jiného sloupce.